نوشته شده توسط : blpwjob

نایب رئیس مجلس ایران: در اولین فرصت زمانی، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول می‌شود

به دنبال انتصاب سعید مرتضوی، رئیس کنونی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به ریاست صندوق تامین اجتماعی، نایب رئیس مجلس ایران اعلام کرده است که درخواست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این کشور به طور غیررسمی به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شده است.

خبرگزاری فارس به نقل از محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران گزارش داده است که به دنبال انتصاب آقای مرتضوی، "برخی مجلسی‌ها خواستار استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده‌اند" و این درخواست به صورت غیررسمی در مجلس ارائه شده است.

او گفته است: "در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود، استیضاح اعلام وصول می‌شود."

بر اساس گزارش‌ها، سعید مرتضوی، رئیس کنونی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تامین اجتماعی منصوب شده است.

مراسم معارفه آقای مرتضوی روز شنبه، ۲۷ اسفند (۱۷ مارس) در تهران برگزار شد.

سعید مرتضوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ دادستان تهران بود، اما در پی عملکرد خبرساز خود در جریان اعتراضات انتخاباتی، از این سمت برکنار شد و از قوه قضائیه به دولت رفت.

او در حوادث بعد از انتخابات، از سوی کمیسیون ویژه مجلس به عنوان صادرکننده دستور انتقال بازداشت‌شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک معرفی شد اما، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه از نقض قرار تعقیب آقای مرتضوی به عنوان دادستان سابق تهران خبر داد.

هرچند به تازگی گزارش‌های تاییدنشده‌ای درباره تفهیم اتهام به آقای مرتضوی در پرونده بازداشتگاه کهریزک منتشر شده است.

او اتهاماتی را که در این زمینه علیه‌اش مطرح شده‌اند، رد می‌کند.

"سابقه بی‌تناسب با مسئولیت تازه"

سعید مرتضوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ دادستان تهران بود، اما در پی عملکرد خبرساز خود در جریان اعتراضات انتخاباتی، از این سمت برکنار شد و از قوه قضائیه به دولت رفت

انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی انتقادهایی را به دنبال داشته است.

صندوق تامین اجتماعی ایران که پیش از این سازمان تامین اجتماعی نام داشت، از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه به شمار می‌رود و در دو ماه گذشته با حضور سرپرست اداره می‌شده است.

صندوق تامین اجتماعی یک سازمان خدمات عمومی غیردولتی و بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای در ایران خوانده شده است و بنا به گفته مدیرعامل پیشین آن، بابت حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و هزینه‌های درمانی ماهانه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌کند.

منتقدان انتصاب آقای مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی، برگزاری ناگهانی مراسم معارفه او در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ و در جلسه‌ای بدون حضور خبرنگاران را نشانه تمایل برگزارکنندگان این مراسم به رسانه‌ای نشدن سمت جدید آقای مرتضوی ارزیابی کرده‌‎اند.

به دنبال انتشار خبر برگزاری این مراسم، پرویز سروری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، گفت که "سابقه سعید مرتضوی تناسبی با مسئولیت تازه ندارد" و طرح استیضاح وزیر کار در مجلس ایران پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آقای سروری گفت: "به طور حتم حواشی پیرامون سعید مرتضوی جایگاه مدیریتی سازمان تامین اجتماعی را متزلزل و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به حاشیه سوق می‌دهد."

او همچنین گفته است که نمایندگان مجلس برای لغو انتصاب سعید مرتضوی به مدیریت صندوق تامین اجتماعی، تذاکراتی پی‌درپی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده‌اند، ولی "او هیچ توجهی به تذاکرات نمایندگان نکرده است."

پیش از این، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در تذکری به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور این کشور در روز دوشنبه، ۱۵ اسفند (۵ مارس)، در تذکری که در جلسه علنی مجلس خوانده شد، با اشاره به "اخبار موثق" حاکی از انتصاب آقای مرتضوی به سمت جدید، وی را فاقد هرگونه تخصص و تجربه مرتبط با تامین اجتماعی دانستند.





:: برچسب‌ها: جشن تولد , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: